Für Medien  >  Pressemitteilung 2014  >

Media centrum

Richard Gonda dvakrát na pódiu na Nürburgringu

27.05.2014

Dvadsaťročný Banskobystričan túto slávnu nemeckú trať dobre pozná už z pôsobenia vo Formule Renault 2,0, čo sa mu podarilo zužitkovať a počas uplynulého víkendu (24. a 25. mája 2014) sa dvakrát postavil na stupne víťazov.

Na nemeckom Nürburgingu je vždy nevyspytateľné počasie, čo sa ukázalo aj počas tohto víkendu.  Tentokrát však hralo v prospech usporiadateľov a napriek rôznym predpovediam sa okrem prvého tréningu jazdilo na suchom povrchu.

Prvý tréning sa išiel na „mokrých“ pneumatikách, a keďže jazda na mokrej vozovke je Richardovou devízou, opäť to potvrdil, ukázal svoju rýchlosť a tréning aj vyhral. Počas dňa vozovka vyschla a druhý tréning v podvečer jazdili na „slikoch“. Keďže tím Ghinzani, v ktorom je Richard, sa stará o tri formule (slovenskú, portugalskú a taliansku), mali možnosť vyskúšať navzájom rôzne verzie nastavenia formule pre túto trať a druhý tréning im bol práve na to určený.  Ukázal, že počas víkendu Richard má vysoké šance na umiestnenie v prvej trojke, či dokonca na víťazstvo.

Richard je veľmi spokojný s formulou, tímom a celkovo s pretekmi, ktoré napriek ich prvému ročníku ukazujú obrovský potenciál. Nielen vďaka formátu pretekov národov, silným monopostom, dvom rôznym pretekom (30 min s jedným pitstopom, 45 min s dvoma zastávkami), ale aj vďaka silnej konkurencii mladých rýchlych a skúsených jazdcov (Bortolotti absolvoval už niekoľko testov F1 a vyhral F2, Melker, Campana, Rosenquist, Balthasar, Lind, Ericsson a ďalší).

V prvej kvalifikácii bolo nestále počasie a Richard sa spolu s inžinierom rozhodli šetriť pneumatiky, pretože na celý víkend má každý jazdec len 3 sety. Štartoval z 5. miesta, no hneď sa mu podarilo pretlačiť na 3. priečku. V 2. kole bol už druhý, po niekoľkých kolách sa dostal do vedenia a z 1. miesta išiel do boxov. No tam pre nesprávne navádzanie v tíme stratil 20 sekúnd. Na trať sa vrátil ako štvrtý a hneď začal stíhať súperov. Napokon prišil do cieľa na výbornom 3. mieste.

V druhej kvalifikácii na nedeľňajšie dlhé preteky Richard opäť ukázal svoj potenciál a zdolal aj svojho oveľa skúsenejšieho tímového kolegu Mirka Bortolottiho. Na štartovom rošte stál v druhom rade na 3. pozícii. Jazdec na pole position Nigel Merkel však po zavádzacom kole avizoval technické problémy, a tak museli jazdci absolvovať ešte jedno zahrievacie kolo. Z druhej priečky sa po skvelom štarte Richard dostal do vedenia!  Bortolottimu ani Campanovi sa ho nepodarilo predbehnúť a Richard si začal robiť náskok. Prišla zástavka v boxoch, kde sa menili predné pneumatiky. Zástavka prebehla rýchlo a Richard sa vrátil na prvé miesto a viedol preteky ďalších 7 kôl. Druhá zástavka v boxoch bola tiež rýchla, menili sa zadné pneumatiky. No Bortolotti, ktorý absolvoval zástavku o kolo pred Richardom, získal čas a pri Richardovom výjazde z boxov ho predbehol. Bolo to naozaj tesné! Rozdiel medzi nimi bol len 0,7 sekundy. Prvá trojica jazdcom prešla cieľom s minimálnymi rozdielmi, diváci mohli byť spokojní. Vyhral Bortolotti (ITA), Gonda bol druhý, Campana (POR) tretí. Fantastický výsledok najmä pre taliansky tím Ghinzani Motorsport, ktorého šéfom je Piercarlo Ghinzani, bývalý pretekár F1. „Richard je veľmi talentovaný pretekár,“ povedal na margo nášho jazdca Piercarlo Ghinzani. „Je mladý, má len 20 rokov a má šancu sa dostať veľmi vysoko. Je veľmi rozumný a vidieť, že pretekanie má v krvi. Napriek tomu, že v takomto silnom monoposte je len prvý rok, ukazuje sa ako veľmi konkurencieschopný a má šancuaj so skúsenými pretekármi bojovať o víťazstvá. Verím, že v najbližších pretekoch sa mu podarí dosiahnuť na víťazstvo, lebo na to jednoznačne má.“

Richard Gonda bol po víkende v Nemecku taktiež spokojný: „Napriek tomu, že podmienky boli náročné, veľmi ma teší, že som dosiahol dvakrát na pódium, a to medzi tak skvelými jazdcami. Keby bolo všetko stopercentné, mohli sme preteky dokonca vyhrať, no vôbec ma to nemrzí. Pre mňa je v tejto situácii dôležité ukázať, že som konkurencieschopný. Myslím si, že sa mi to darí. Nedeľňajšie preteky boli poriadne dlhé a vyrovnané. Musel som sa vyvarovať akýchkoľvek chýb a celý čas ísť na 110%, aby som prvé miesto nestratil. Po celý čas sa mi to darilo, no Mirkovi vyšiel pitstop o niečo lepšie a na tesno sa dostal predo mňa. Bolo to poriadne napínavé, no užíval som si to. Najbližšie nás čaká Monza, kde to bude ešte o čosi náročnejšie, pretože je to „domáca“ trať pre niekoľkých jazdcov. No čím náročnejšie to je, o to viac sa môžem zlepšovať. Musím sa poďakovať celému tímu Ghinzani, ktorý dokázal svoje kvality a odviedol dobrú prácu a rovnako aj naším partnerom a rodine za dôveru, ktorú do mňa vkladajú.“